Advertoriaali eli markkinointiartikkeli

Advertoriaalilla parempaa huomioarvoa printissä

Koska viimeksi selasit kaikki lempilehtesi mainokset? Mitä mainoksia muistat nähneesi? Kuinka monta juttujen otsikkoa jätit lukematta?

Haluatko tavallista mainosta parempaa huomionarvoa?  – Kokeile printin advertoriaalia

Advertoriaali on markkinointiartikkeli, yksi mainosmuoto muiden joukossa.

Se näyttää tavalliselta jutulta, mutta toimii kuin mainos. Advertoriaali on tosin paljon mainosta nokkelampi, tarkempi ja syvällisempi tapa kertoa yrityksestäsi ja sen palveluista.

Markkinointiartikkelit tarjoavat paljon enemmän tietoa kuin mainokset. Lukijan silmät viipyvät advertoriaalissa pidempään kuin mainoksessa.  Se on myös luotettavamman oloinen kuin pelkkä mainos.

Advertoriaalit eivät ole piilomainontaa. Siksi niissä lukee aina selvästi: mainos tai maksettu sisältö. Ne eivät myöskään ole mikään uusi juttu. Advertoriaaleja on käytetty ainakin sadan vuoden ajan; siitä lähtien, kun yritykset huomasivat, että toimituksellinen sisältö saa aina paremman huomioarvon kuin mainos.

Miten syntyy advertoriaali?

Hyvässä advertoriaalissa 70 % on relevanttia toimituksellista sisältöä ja 30 % tuotteen tai palvelun esittelyä.

Sisällön pitää tarjota lukijalle: neuvoja, oikeaa tietoa ja/tai viihdykettä. Tutkimustieto ja testitulokset lisäävät uskottavuutta.

Advertoriaalin pitää sopia saumattomasti kyseiseen julkaisuun. Mitä paremmin se istuu, sitä paremman huomioarvon se saa.

Kun haluat tuloksia, vetoa tunteisiin

95 % ihmisten toiminnasta tapahtuu tunteiden ohjaamana. Toimimme ns. autopilotilla suuren osan päivästä. Parhaiten meidät saa muuttamaan toimintaamme, kun meihin vedotaan tunteiden kautta.

Parhaiten ihmiseen vetoavat tarinat. Ne saavat meidät eläytymään, viihtymään – ja sitoutumaan tarinan kertojaan.

Vain muutama sekunti

Niin lyhyt aika mainoksella on lukijan huomion kaappaamiseen. Kuva on ensimmäinen asia, johon lukija kiinnittää huomion.

Valitse kuvaksi katseenvangitsija, esim. ihmiskuva, mielellään lähikuva tai kuva, joka vetoaa tunteisiin. Myös eläimet toimivat, jos satutte olemaan eläinkauppa tai -lääkäri. Tärkeintä on, että kuva kertoo jotain teistä ja tukee tekstiä.

Meiltä saat avaimet käteen

Tar­vit­taes­sa saat meiltä avai­met kä­teen -pal­ve­lun. Am­mat­ti­tai­toi­nen si­säl­löntuot­antomme tekee markkinointiartikkelin alusta loppuun haastatteluineen ja kuvauksineen sekä yhdistää tekstit ja kuvat visuaalisesti toimivaksi kokonaisuudeksi.

Advertoriaalilla voit

– kertoa yrityksesi mielenkiintoisen tarinan journalistisia keinoja käyttäen

– avata palvelujen ja tuotteiden taustaa: paikallisuutta, kotimaisuutta, ympäristöystävällisyyttä jne.

– antaa arvokkaita neuvoja, jotka johtavat yrityksen tuotteiden tai palvelujen käyttöön

– kertoa tositarinan kautta, miksi tuotetta/palvelua kannattaa käyttää

– korostaa yrityksesi vahvuuksia

– kaataa harhaluuloja ja perustella!

Toimituksellinen sisältö saa aina paremman huomioarvon kuin mainos.

Parhaiten ihmisten tunteisiin vetoavat tarinat.

Advertoriaalien hinnasto

Sisältömarkkinointi

Printti, puoli sivua  748 €

Printti, kokosivu 1 079 €

Hinnat sisältävät artikkelin tuotannon ja taiton. Hintoihin lisätään alv. 24%.

Haluaisitko kokeilla advertoriaalia? Ota yhteyttä, niin kerromme mielellämme lisää!

Rami Keskipasma

Rami Keskipasma

Myyntipäällikkö

Marjatta ”Maija” Laine

Marjatta ”Maija” Laine

Myyntipäällikkö

Tiina Wahlman

Tiina Wahlman

Myyntipäällikkö

Kiinnostuitko? Lähetä tästä viesti niin otamme sinuun yhteyttä.

Itäväylän suurjakelu 25.11.2020

Itäväylän suurjakelu 25.11.2020

Itäväylän 45 000 kappaleen suurjakelunumero jaetaan jälleen 25.11.2020 Porvoon, Loviisan, Sipoon, Askolan, Pukkilan, Myrskylän, Lapinjärven ja Pornaisten alueilla. Mainostaja: Hyödynnä suurjakelun laaja tavoittavuus ja huippuedulliset mainoshintamme. Mainosvaraukset...

Hyvä Olo -teema Itäväylässä 11.11.2020

Hyvä Olo -teema Itäväylässä 11.11.2020

Hyvä Olo on Itäväylän kuukausittain ilmestyvä teema, joka kokoaa monipuolisesti yhteen hyvinvoinnin ja terveyden uusimmat tuulet alueen kuluttajille. Teeman avulla tavoitat paikalliset ostovoimaiset asiakkaasi oikeassa ympäristössä. Hyvä olo -teema käsittelee...

Autot ja liikenne -teema Itäväylässä 18.11.2020

Autot ja liikenne -teema Itäväylässä 18.11.2020

Tavoita potentiaaliset asiakkaat Itäväylällä Autot ja liikenne puhuttaa aina. Itäväylän teemanumero käsittelee ajankohtaista ja paikallista autoiluun sekä liikenteeseen liittyviä puheenaiheita. Teemalla tavoitat paikalliset ostovoimaiset asiakkaasi oikeassa...

Tutkimus: Itäväylän printti pitää pintansa

Tutkimus: Itäväylän printti pitää pintansa

ITÄ-UUSIMAA Itäväylän painettu lehti tavoittaa viikoittain 39 000 lukijaa. Lehden lukijamäärä on pysynyt muuttumattomana jo kolmatta vuotta. Tiedot käyvät ilmi tiistaina 13.10.2020 julkaistusta vuoden 2020 Kansallisesta mediatutkimuksesta (KMT). – Tutkimus osoittaa...

Koti ja asuminen -teema Itäväylässä 25.11.2020

Koti ja asuminen -teema Itäväylässä 25.11.2020

Tavoita potentiaaliset asiakkaat Itäväylällä Itäväylän Koti ja asuminen -teemanumerot ovat kiinnostavia ja hyödyllisiä lukupaketteja, jotka on suunnattu kaikille asumisesta, sisustamisesta ja remontoimisesta kiinnostuneille. Teemat herättävät kaikki alueen oman...