Natiivimainonta on mediassa julkaistuja tekstejä, jotka ulkoisesti näyttävät journalismilta mutta ovat maksettua mainontaa.
Advertoriaalilla parempaa huomioarvoa printissä
Koska viimeksi selasit kaikki lempilehtesi mainokset? Mitä mainoksia muistat nähneesi? Kuinka monta juttujen otsikkoa jätit lukematta?
Haluatko tavallista mainosta parempaa huomionarvoa? – Kokeile printin advertoriaalia
Advertoriaali on markkinointiartikkeli, yksi mainosmuoto muiden joukossa.
Se näyttää tavalliselta jutulta, mutta toimii kuin mainos. Advertoriaali on tosin paljon mainosta nokkelampi, tarkempi ja syvällisempi tapa kertoa yrityksestäsi ja sen palveluista.
Markkinointiartikkelit tarjoavat paljon enemmän tietoa kuin mainokset. Lukijan silmät viipyvät advertoriaalissa pidempään kuin mainoksessa. Se on myös luotettavamman oloinen kuin pelkkä mainos.
Advertoriaalit eivät ole piilomainontaa. Siksi niissä lukee aina selvästi: mainos tai maksettu sisältö. Ne eivät myöskään ole mikään uusi juttu. Advertoriaaleja on käytetty ainakin sadan vuoden ajan; siitä lähtien, kun yritykset huomasivat, että toimituksellinen sisältö saa aina paremman huomioarvon kuin mainos.

Miten syntyy advertoriaali?
Hyvässä advertoriaalissa 70 % on relevanttia toimituksellista sisältöä ja 30 % tuotteen tai palvelun esittelyä.
Sisällön pitää tarjota lukijalle: neuvoja, oikeaa tietoa ja/tai viihdykettä. Tutkimustieto ja testitulokset lisäävät uskottavuutta.
Advertoriaalin pitää sopia saumattomasti kyseiseen julkaisuun. Mitä paremmin se istuu, sitä paremman huomioarvon se saa.
Kun haluat tuloksia, vetoa tunteisiin
95 % ihmisten toiminnasta tapahtuu tunteiden ohjaamana. Toimimme ns. autopilotilla suuren osan päivästä. Parhaiten meidät saa muuttamaan toimintaamme, kun meihin vedotaan tunteiden kautta.
Parhaiten ihmiseen vetoavat tarinat. Ne saavat meidät eläytymään, viihtymään – ja sitoutumaan tarinan kertojaan.

Vain muutama sekunti
Niin lyhyt aika mainoksella on lukijan huomion kaappaamiseen. Kuva on ensimmäinen asia, johon lukija kiinnittää huomion.
Valitse kuvaksi katseenvangitsija, esim. ihmiskuva, mielellään lähikuva tai kuva, joka vetoaa tunteisiin. Myös eläimet toimivat, jos satutte olemaan eläinkauppa tai -lääkäri. Tärkeintä on, että kuva kertoo jotain teistä ja tukee tekstiä.
Meiltä saat avaimet käteen
Tarvittaessa saat meiltä avaimet käteen -palvelun. Ammattitaitoinen sisällöntuotantomme tekee markkinointiartikkelin alusta loppuun haastatteluineen ja kuvauksineen sekä yhdistää tekstit ja kuvat visuaalisesti toimivaksi kokonaisuudeksi.
Advertoriaalilla voit
– kertoa yrityksesi mielenkiintoisen tarinan journalistisia keinoja käyttäen
– avata palvelujen ja tuotteiden taustaa: paikallisuutta, kotimaisuutta, ympäristöystävällisyyttä jne.
– antaa arvokkaita neuvoja, jotka johtavat yrityksen tuotteiden tai palvelujen käyttöön
– kertoa tositarinan kautta, miksi tuotetta/palvelua kannattaa käyttää
– korostaa yrityksesi vahvuuksia
– kaataa harhaluuloja ja perustella!
Toimituksellinen sisältö saa aina paremman huomioarvon kuin mainos.
Parhaiten ihmisten tunteisiin vetoavat tarinat.
Advertoriaalien hinnasto
Sisältömarkkinointi
Printti, puoli sivua 1075 €
Printti, kokosivu 1 465 €
Hinnat sisältävät artikkelin sisällöntuotannon, taiton ja julkaisun. Hintoihin lisätään alv.
Ota yhteyttä, niin kerromme mielellämme lisää!



Kiinnostuitko? Lähetä tästä viesti niin otamme sinuun yhteyttä.
KesäExtrat 2025
Itäväylän Kesäextra on Itä-Uudenmaan alueella kolmesti kesässä ilmestyvä erikoislehti
Painettuna se tavoittaa niin paikalliset asukkaat kuin kesävieraatkin tehokkaasti. Lehti tarjoaa ajankohtaista sisältöä, tapahtumia, kesävinkkejä ja kiinnostavia paikallisia nostoja – juuri silloin, kun ihmiset viettävät aikaa rennosti, selaavat lehteä ajatuksella ja tekevät kesän hankintoja.
Asiakascase Lucky Feet: Perinteinen printtimainonta toimii yhä tehokkaasti
Jalkahoito Lucky Feet Printti-ilmoitus täyttää kalenterit Porvoolainen Jalkahoito Lucky Feet ja yrittäjä Hanna Salo ovat tulleet tutuiksi monille jalkahoitoa arvostaville asiakkaille. Hanna tarjoaa ekologisia jalkahoitoja vastaanotollaan kodin yhteydessä – ja...
KMT 2024: Itäväylän lukijat pysyvät printin parissa – Digilukeminen kasvussa
Itäväylä on säilyttänyt vahvan asemansa Itä-Uudellamaalla. Sekä printti että digi tavoittavat paikalliset lukijat.Itäväylän keskiviikkoisin ilmestyvällä painetulla lehdellä on keskimäärin 36 600 lukijaa. Luku on sama kuin aikaisemmassa tutkimuksessa. Itäväylän...
Asiakascase: Printti pitää pintansa
Etelän Autoliike Etusivun printtimainos veti auto-alan liikkeiden syystapahtumaan sankoin joukoin kävijöitä Etelän Autoliike on toiminut Porvoon Tarmolassa noin vuoden ajan, liike on keskittynyt edullisiin vaihtoautoihin. Varsinaisia avajaisia ei oltu ehditty vielä...
Itäväylän suurjakelut kerran kuussa – Seuraava 28.5.2025
Itäväylän 40 000 kappaleen suurjakelunumero jaetaan jälleen 28.5.2025 Porvoon, Loviisan, Askolan, Pukkilan, Myrskylän, Lapinjärven ja Pornaisten alueilla. Mainostaja: Hyödynnä suurjakelun laaja tavoittavuus ja huippuedulliset mainoshintamme. Mainosvaraukset...