Natiivimainonta on mediassa julkaistuja tekstejä, jotka ulkoisesti näyttävät journalismilta mutta ovat maksettua mainontaa.
Advertoriaalilla parempaa huomioarvoa printissä
Koska viimeksi selasit kaikki lempilehtesi mainokset? Mitä mainoksia muistat nähneesi? Kuinka monta juttujen otsikkoa jätit lukematta?
Haluatko tavallista mainosta parempaa huomionarvoa? – Kokeile printin advertoriaalia
Advertoriaali on markkinointiartikkeli, yksi mainosmuoto muiden joukossa.
Se näyttää tavalliselta jutulta, mutta toimii kuin mainos. Advertoriaali on tosin paljon mainosta nokkelampi, tarkempi ja syvällisempi tapa kertoa yrityksestäsi ja sen palveluista.
Markkinointiartikkelit tarjoavat paljon enemmän tietoa kuin mainokset. Lukijan silmät viipyvät advertoriaalissa pidempään kuin mainoksessa. Se on myös luotettavamman oloinen kuin pelkkä mainos.
Advertoriaalit eivät ole piilomainontaa. Siksi niissä lukee aina selvästi: mainos tai maksettu sisältö. Ne eivät myöskään ole mikään uusi juttu. Advertoriaaleja on käytetty ainakin sadan vuoden ajan; siitä lähtien, kun yritykset huomasivat, että toimituksellinen sisältö saa aina paremman huomioarvon kuin mainos.
Miten syntyy advertoriaali?
Hyvässä advertoriaalissa 70 % on relevanttia toimituksellista sisältöä ja 30 % tuotteen tai palvelun esittelyä.
Sisällön pitää tarjota lukijalle: neuvoja, oikeaa tietoa ja/tai viihdykettä. Tutkimustieto ja testitulokset lisäävät uskottavuutta.
Advertoriaalin pitää sopia saumattomasti kyseiseen julkaisuun. Mitä paremmin se istuu, sitä paremman huomioarvon se saa.
Kun haluat tuloksia, vetoa tunteisiin
95 % ihmisten toiminnasta tapahtuu tunteiden ohjaamana. Toimimme ns. autopilotilla suuren osan päivästä. Parhaiten meidät saa muuttamaan toimintaamme, kun meihin vedotaan tunteiden kautta.
Parhaiten ihmiseen vetoavat tarinat. Ne saavat meidät eläytymään, viihtymään – ja sitoutumaan tarinan kertojaan.
Vain muutama sekunti
Niin lyhyt aika mainoksella on lukijan huomion kaappaamiseen. Kuva on ensimmäinen asia, johon lukija kiinnittää huomion.
Valitse kuvaksi katseenvangitsija, esim. ihmiskuva, mielellään lähikuva tai kuva, joka vetoaa tunteisiin. Myös eläimet toimivat, jos satutte olemaan eläinkauppa tai -lääkäri. Tärkeintä on, että kuva kertoo jotain teistä ja tukee tekstiä.
Meiltä saat avaimet käteen
Tarvittaessa saat meiltä avaimet käteen -palvelun. Ammattitaitoinen sisällöntuotantomme tekee markkinointiartikkelin alusta loppuun haastatteluineen ja kuvauksineen sekä yhdistää tekstit ja kuvat visuaalisesti toimivaksi kokonaisuudeksi.
Advertoriaalilla voit
– kertoa yrityksesi mielenkiintoisen tarinan journalistisia keinoja käyttäen
– avata palvelujen ja tuotteiden taustaa: paikallisuutta, kotimaisuutta, ympäristöystävällisyyttä jne.
– antaa arvokkaita neuvoja, jotka johtavat yrityksen tuotteiden tai palvelujen käyttöön
– kertoa tositarinan kautta, miksi tuotetta/palvelua kannattaa käyttää
– korostaa yrityksesi vahvuuksia
– kaataa harhaluuloja ja perustella!
Toimituksellinen sisältö saa aina paremman huomioarvon kuin mainos.
Parhaiten ihmisten tunteisiin vetoavat tarinat.
Advertoriaalien hinnasto
Sisältömarkkinointi
Printti, puoli sivua 1075 €
Printti, kokosivu 1 465 €
Hinnat sisältävät artikkelin sisällöntuotannon, taiton ja julkaisun. Hintoihin lisätään alv.
Ota yhteyttä, niin kerromme mielellämme lisää!



Kiinnostuitko? Lähetä tästä viesti niin otamme sinuun yhteyttä.
Itäväylän hävyttömän hyvät Black Week -tarjoukset!
Itäväylän huima Black Week tarjous printtiin, digiin ja lediin! Varaa 2 printti-ilmoitusta tai 2 viikkoa verkkoon tai mobiiliin:Saat -60% normaalihinnasta! Tarjoukset voimassa ti-pe 25.-28.11.2025 aikana tehdyille uusille varauksille. Varaa niin monta kuin haluat!...
Poikkeuksellinen aikataulu TIISTAIN 25.11.2025 Itäväylään
Itäväylä ilmestyy viikolla 48 poikkeuksellisesti jo tiistaina 25.11. Aikaistetun ilmestymispäivän takia lehteen on poikkeukselliset aineistoaikataulut. Mainosaineistot Varaukset ja valmistettavat PE 21.11.2025 klo 10 mennessä Valmiit aineistot MA 24.11.2024 klo 10...
Asiakascase: Hinauspalvelu Tor Frejborg
”Kun Itäväylä ilmestyy, puhelin alkaa soida” ITÄ-UUSIMAA Mainostus romuautojen maksuttomasta noudosta tuotti menestystä. ”Hinta-levikki-suhde on Itäväylässä ylivoimainen”, sanoo hinauspalveluja tarjoavan Tor Frejborg Oy:n yrittäjä Roger Frejborg. – Haemme romuauton...
Asiakascase: Skogtech / Marcus Malmberg
”Itäväylän mainoksia leikataan talteen ja laitetaan jääkaapin oveen” Itäväylässä mainostaminen täyttää metsä- ja viherpalveluja tarjoavan Skogtechin varauskalenteria pitkälle talveen. ”Itäväylän kautta on tullut tosi hyvin kontakteja, olen ollut tyytyväinen”, kertoo...
Itäväylän syystarjoukset
Vauhtia syysmyyntiin Itäväylän näkyvät ja kustannustehokkaat printtimainostajan syystarjoukset!"Käyntikortti"2x55 mmvalmistusmaksu 7,80 €"2x käyntikortti"2x115 mmvalmistusmaksu 16,30 €"Varttisivu"3x180 mmvalmistusmaksu 38,20 €Näy myös digissä itavayla.fi Kaikki...




